Διάθεση retro...

Σελίδα 4 από 5 Επιστροφή  1, 2, 3, 4, 5  Επόμενο

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

Απ: Διάθεση retro...

Δημοσίευση από chris73 Την / Το Δευ Ιαν 19, 2015 12:41 pm

Ευχαριστώ, άντε στο επόμενο.
avatar
chris73

Μηνύματα : 449
Εγγραφή : 25/10/2012
Τόπος : Θεσσαλονίκη

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Διάθεση retro...

Δημοσίευση από Ikaros1978 Την / Το Δευ Ιαν 19, 2015 1:12 pm

πειτε βρε και χρονια πολλα στον καλλιτεχνη που χθες ειχε γενεθλιακια και δεν ειπε τιποτα!!!
εγω το κερασματακι μου το γευτηκα παντως..η σειρα σας τωρα! Wink Smile Smile
avatar
Ikaros1978

Μηνύματα : 283
Εγγραφή : 23/10/2012
Ηλικία : 39
Τόπος : θεσσαλονικη

http://sagoselectronics.gr

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Διάθεση retro...

Δημοσίευση από chris73 Την / Το Δευ Ιαν 19, 2015 1:42 pm

Εσύ να μην μαρτυράς προσωπικά δεδομένα...άσε που η τούρτα άρχισε να γίνεται μανουάλι...

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
avatar
chris73

Μηνύματα : 449
Εγγραφή : 25/10/2012
Τόπος : Θεσσαλονίκη

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Διάθεση retro...

Δημοσίευση από Admin Την / Το Δευ Ιαν 19, 2015 4:14 pm

Μαλλον δεν εχεις δει τουρτα-μανουαλι !
Πολύχρονος Χρήστο !

_________________
'' Μέσα στη θλίψη της απέραντης μετριότητας, που μας πνίγει από
παντού, παρηγοριέμαι ότι κάπου, σε κάποιο καμαράκι, κάποιοι
πεισματάρηδες αγωνίζονται να εξουδετερώσουν τη φθορά "

Οδυσσέας Ελύτης "Μικρά έψιλον "
avatar
Admin
Admin

Μηνύματα : 816
Εγγραφή : 23/10/2012
Ηλικία : 54
Τόπος : Σέριφος

http://electronics.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Διάθεση retro...

Δημοσίευση από spirakos Την / Το Δευ Ιαν 19, 2015 5:18 pm

Να τα εκατοστησεις κυριος και να βλεπουμε καμια κατασκευη να ανοιγει το ματι μας

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
avatar
spirakos

Μηνύματα : 1027
Εγγραφή : 23/10/2012
Ηλικία : 23
Τόπος : Κερατσίνι

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Bolex B8 VS

Δημοσίευση από chris73 Την / Το Παρ Ιαν 23, 2015 2:30 am

Περισσότερα για την Bolex σε παλιότερη ανάρτηση [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.].
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Η Β8 VS (variable shutter) αποτελεί εξέλιξη της Β8 στην οποία προστέθηκε κλείστρο μεταβλητής ταχύτητας, δυνατότητα που μπορούσε να χρησιμοποιηθεί κυρίως για εφέ fade in και out.

Κατασκευαζόταν μεταξύ 1958 και 1959, τις τελευταίες χρονιές δηλαδή χονδρικά που η ταχύτητα λήψης στα 8mm ήταν τα 16 καρέ ανά δευτερόλεπτο. Κατόπιν ως στάνταρ ταχύτητα στην κατηγορία υιοθετήθηκε αυτή των 18fps.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Δέχεται δύο βιδωτούς φακούς (φυσικά “prime”, ζούμ ακόμη δεν είχε ο μέσος χρήστης τότε) μοντούρας “D” που μπορούν να εναλλαχθούν με μία απλή περιστροφή της βάσης τους.  

Καθώς η μοντούρα D ήταν ο βασικός τύπος στις μηχανές 8mm, μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν φακοί κάθε κατασκευαστή και διαθέσιμης εστιακής απόστασης. Από ευρυγώνιους των 5.5-6.0mm, μέχρι στάνταρ των 12.5-13mm και τηλεφακούς των 25-36mm. Η ίδια η Paillard διέθετε αρκετά μεγάλη γκάμα φακών σταθερής ή μη εστίασης, διαφορετικού οπτικού σχεδιασμού και φωτεινότητας.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Το σκόπευτρο είναι ρυθμιζόμενο ανάλογα με τον φακό που χρησιμοποιείται και δέχεται εμπρός οπτικά για τη διόρθωση του φαινομένου της παράλλαξης όταν πραγματοποιούνταν κοντινές λήψεις ή αν χρησιμοποιούταν κάποιος ευρυγώνιος φακός.

Διαθέτει 7 ταχύτητες λήψης: 8-12-16-24-32-48 και 64 καρέ ανά δευτερόλεπτο, δυνατότητα λήψης καρέ-καρέ, καθώς και κλείδωμα για συνεχόμενη λήψη.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Φυσικά η ποιότητα κατασκευής και η γενικότερη αίσθηση είναι η αναμενόμενη, δηλαδή καμιά σχέση με ότι μπορεί να κουβαλάμε μαζί μας σήμερα…

Και βιντεάκι bonus  
avatar
chris73

Μηνύματα : 449
Εγγραφή : 25/10/2012
Τόπος : Θεσσαλονίκη

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Διάθεση retro...

Δημοσίευση από p.gabr Την / Το Σαβ Ιαν 24, 2015 10:28 pm

Για τον καλλιτέχνη και συγγραφέα  μας

avatar
p.gabr

Μηνύματα : 623
Εγγραφή : 23/10/2012
Ηλικία : 58
Τόπος : Αχαρναί

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Διάθεση retro...

Δημοσίευση από chris73 Την / Το Σαβ Ιαν 24, 2015 10:38 pm

Ναι, αν δεν είχε πετάξει ο μπαμπάς τα παλιά 6χ6 αρνητικά θα είχα τέτοια δουλιά και εγώ να κάνω...
avatar
chris73

Μηνύματα : 449
Εγγραφή : 25/10/2012
Τόπος : Θεσσαλονίκη

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Διάθεση retro...

Δημοσίευση από chris73 Την / Το Δευ Ιαν 26, 2015 11:43 pm

Για τον Παναγιώτη που ανακάλυψε το τραγούδι, και τον Βαγγελάκη που του άρεσε...
avatar
chris73

Μηνύματα : 449
Εγγραφή : 25/10/2012
Τόπος : Θεσσαλονίκη

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

8mm DIY telecine (είπα να δοκιμάσω με ότι υπάρχει...)

Δημοσίευση από chris73 Την / Το Σαβ Φεβ 07, 2015 11:20 am

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Ήθελα να δοκιμάσω real time λήψη με προβολή απευθείας στον αισθητήρα της φωτογραφικής.

Παραλίγο θα γινόταν η δουλειά με τον φακό της μηχανής προβολής, αλλά μου έλειπαν λίγα χιλιοστά για να μην τρακάρει το σώμα της φωτογραφικής στο σασί του προβολέα.

Ένας φακός στα 75mm είναι καλή περίπτωση, αλλά τελικά ξεβίδωσα τον φακό της KW Etui (105mm) από τα τέλη της δεκαετίας του 20 για να δοκιμάσω την τύχη μου… Είναι σε αρκετά καλή, όχι όμως και τέλεια κατάσταση.

Η φυσούνα και τα δαχτυλίδια που είχα δεν έφταναν και έτσι έφτιαξα και ένα χαρτονένιο. Στο προβολέα αφαίρεσα τo φακό και την μάσκα (gate), για να μπορέσω να καταγράψω το δυνατόν περισσότερη επιφάνεια, που στη συνέχεια μπορεί να κροπαριστεί κατά βούληση στην επεξεργασία.

Η λάμπα του προβολέα έδωσε τη θέση της σε μερικά led που μπροστά τους μπήκε ριζόχαρτο για καλύτερη διάχυση.

Αφού στηθεί το «σύστημα» ρυθμίζεις το white balance στο φως χωρίς φιλμ, και μετά προσπαθείς να νετάρεις στον κόκκο και αρχίζεις τη λήψη. Φυσικά το flicker ήταν αναμενόμενο και για να γίνει τουλάχιστον ομαλότερο αναγκάστηκα να θέσω το κλείστρο της φωτογραφικής στο 1/25. Θα προτιμούσα μεγαλύτερη ταχύτητα μια και ο προβολέας έχει μικροδονήσεις.

Με κάποιο κοινό dimmer δεν είναι δυνατόν να ρίξεις ομαλά τις στροφές σε τέτοιο κινητήρα, όμως αν κάποιος θέλει και γνωρίζει μπορεί είτε να τοποθετήσει κάποιο εξωτερικό ρυθμιζόμενο μοτέρ, να δοκιμάσει με προβολέα που έχει ρύθμιση συνεχώς μεταβαλλόμενης ταχύτητας, ή και να κάνει εφαρμογές Arduino και να καταγράψει το φιλμ καρά καρέ αλλά το πράμα πάει μακριά.

Σαν εντελώς πρόχειρη αρχή θεωρώ αποδεκτό το αποτέλεσμα και αν μου τη δώσει κάποτε θα κάνω κάτι καλύτερο ή θα πάρω άλλο προβολέα (λέμε τώρα).

Τέλος πάντων, μετά τη λήψη το μόνο που έκανα ήταν μόνο flip της εικόνας (επάνω κάτω μόνο) και να προσθέσω λίγο sharpen. Tίποτα άλλο.

Το βιντεάκι είναι από το 1941 και έχω και άλλα της ίδια οικογένειας από το Οντάριο στις αρχές του 40, και μέχρι το 1950 περίπου όπου έχουν μετακομίσει στη Αγγλία.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Προσοχή στη "λεπτομέρεια"
-Ο χαρτονένειος κύλινδρος: στήριξη σε δύο πινέλα και ένα κατσαβίδι...
-Δακτύλιος από σκληρό "αφρολέξ" και καπάκι από μπουκαλάκι νερού επί του κανονικού κομβίου ρύθμισης της φυσούνας για ευκολότερο νετάρισμα...

Τι ψάρια πιάσαμε...


Άντε και εις ανώτερα!

*led και dimmer χορηγεία του Βαγγέλη. Μου έδωσε και ένα θερμοδιακόπτη 135 βαθμούς αλλά δεν είχα που να τον χρησιμοποιήσω...χαχαχαχα
avatar
chris73

Μηνύματα : 449
Εγγραφή : 25/10/2012
Τόπος : Θεσσαλονίκη

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Διάθεση retro...

Δημοσίευση από chris73 Την / Το Τετ Απρ 22, 2015 9:16 pm

Με αφορμή ερώτηση σε άλλο φόρουμ είχα ψάξει για το ποιές κινηματογραφικές μηχανές χρησιμοποιούσαν στον πρώτο παγκόσμιο.
Η αρχική αίσθησή μου πριν και μετά, παραμένει η ίδια. Θα πρέπει να χρησιμοποιούσαν ότι έβρισκαν διαθέσιμο -ως γενικότητα.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Όμως φυσικά δείχνει πως επικρατούσαν κάποια μοντέλα.
Άγγλοι-γάλλοι-πορτογάλοι, μεταξύ άλλων φένεται πως είχαν σταθερή προτίμηση στα πρώτα μοντέλα της Debrie Parvo που ήταν διαθέσημα τότε.
Είναι η κινηματογραφική που κατοπινά μοντέλα της αντιγράφικαν από την Askania (όσοι ασχολούνται με ρολόγια θα γνωρίζουν την εταιρία Askania που υπάρχει ως και σήμερα). Askania χρησιμοποίησαν πολύ οι γερμανοί στον δεύτερο πόλεμο.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Υπήρχαν φυσικά και οι Pathe που είχαν την μερίδα του λέοντος σε παραγωγές παγκοσμίως μέχρι πριν τον πόλεμο αλλά μάλλον δεν είχαν και την καλύτερη φήμη από άποψη αξιοπιστίας...
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Έδω ο Griffith λίγο μετά τον πόλεμο τον οποίο είχαν φωνάξει και οι άγγλοι κατά την διάρκεια του πολέμου να καταγράψει τα τεκτενόμενα, αλλά αν κατάλαβα καλά χλώμιασε και γύρισε στα μετόπισθεν να γυρίσει ταινία.

Την υπερηφάνεια των άγγλων -οι οποίοι έψαχναν αμερικάνο να κινηματογραφίσει τα ανδραγαθήματα- σώζει η Moy & Bastie.
"Υψηλού προφιλ" όνομα και ο μύθος λέει πως η πρώτη ταινία του Χόλυγουντ γυρίστηκε με μία τέτοια. Λέμε τώρα...
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Την γαλλική Prevost που είναι γνωστή από την μεταγενέστερη ταινία του Keaton "Τhe Cameraman" σαν να μην την κουβαλούσαν -τουλάχιστον συχνά.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Tην θρυλική Βell & Ηowell 2709 αν την χρησιμοποίησηαν θα πρέπει να ήταν πολύ λίγο καθώς ήταν πολύ ακριβή για πειράματα. Πάντως σαν να βλέπω μία τέτοια σε λινκ παρακάτω με διάφορες φώτο από τον πόλεμο που μπορούμε να δούμε τις παραπάνω μηχανές.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Στο τέλος του πολέμου ίσως να χρησιμοποίησαν και καμιά Αμερικάνικη Akeley (αυτή περισσότερο για σαφάρι την είχαν), ενώ οι Mitchel άργησαν μια μέρα και δεν πρόλαβαν.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Οι γερμανοί δεν ξέρω τι ακριβώς έκαναν τότε. Να υποθέσω πως και αυτοί χρησιμοποιούσαν Parvo αλλά και δικές τους του Ernemann (Kino A-B-C -δεν ξέρω τι ακριβώς υπήρχε τότε) Δεν θα με εξέπλησε, όταν έκλεισαν τα μαγαζία για τον πόλεμο να έφτιαχναν και μηχανές πατέντες για την περίσταση.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Λινκ
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Πολλές από τις ταινίες του πολέμου μήπως είναι σκηνοθετημένες?
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Ψάχνοντας είδα και μια που δεν είχα εντοπίσει έως τότε και μάλιστα πολύ έξυπνη για να αποφεύγονται τα κουνήματα από την μανιβέλα.
Η Aeroscope που δούλευε με αέρα (και τρόμπα...)
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

avatar
chris73

Μηνύματα : 449
Εγγραφή : 25/10/2012
Τόπος : Θεσσαλονίκη

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Διάθεση retro...

Δημοσίευση από chris73 Την / Το Κυρ Σεπ 27, 2015 1:08 pm

Time lapse βιντεάκι με το φακό της Kodak Vest Pocket.

Θεσσαλονίκη-Καστοριά σε 10 λεπτά. 1 λήψη ανά δευτερόλεπτο, 12.5fps βίντεο.
Καμία επεξεργασία στο βίντεο που βγήκε από τη φωτογραφική. Καιρός χάλια, τζάμια χάλια, γυαλοκαθαριστήρες χάλια...
avatar
chris73

Μηνύματα : 449
Εγγραφή : 25/10/2012
Τόπος : Θεσσαλονίκη

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Ihagee

Δημοσίευση από chris73 Την / Το Τρι Οκτ 06, 2015 12:28 am

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Ο ολλανδός Johan Steenbergen, ως υιός εμπόρου υφασμάτων προορίζονταν να συνεχίσει τις οικογενειακές επιχειρήσεις παρά το προσωπικό του ενδιαφέρον που έκλεινε προς τα φωτογραφικά.

Ίσως συμβιβαστικά λοιπόν αλλά πιθανά διαθέτοντας και πονηρούς σκοπούς στο βάθος του μυαλού του, το 1908 ο 22χρονός Johan δέχτηκε να φοιτήσει σε μια ακαδημία ραφτών, η οποία όμως εντελώς «συμπτωματικά» βρισκόταν στη… Δρέσδη.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Το κόλπο έπιασε και πολύ σύντομα ο Steenbergen βρέθηκε εκπαιδευόμενος στην Ernemann. Οι επαφές που απέκτησε στο χώρο και το προσωπικό του ενδιαφέρον θα τον ωθήσουν σύντομα –το 1912- να ξεκινήσει τη δική του εταιρία υπό τον τίτλο «Industrie und Handelsgesellschaft m.b.H.» -και εν συντομία Ihagee (από τον τρόπο που προφερόταν στα γερμανικά το ακρωνύμιο) μετά το 1913.

«Αιμοδότης» στη νέα αυτή προσπάθεια ήταν η γερμανικής καταγωγής μαμά Steenbergen και όλα ξεκίνησαν με την εξαγορά της χρεοκοπημένης εταιρίας φωτογραφικών Ludwig Loschau.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Η πρώτη δημιουργία της νέας εταιρίας ονομάστηκε Photorex και κατασκευάστηκε από τμήματα που βρισκόταν ήδη στο ράφι της Ludwig. Σύντομα ο κατάλογος της Ihagee άρχισε να εμπλουτίζεται και ταυτόχρονα ξεκίνησαν οι εξαγωγές καθώς η γερμανική αγορά ήταν ήδη κορεσμένη. Ακολούθησε μια δύσκολη περίοδος λόγο πολέμου και τελικά το 1919 η εταιρία γίνεται μετοχική με τον τίτλο Ihagee Kamerawerk Steenbergen & Co, όπου μεταξύ των μετόχων βρισκόταν και δύο πρώην «αρχιμάστορες» της Ernemann.

Αλήθεια ή ψέματα η ιστορία λέει πως το λογότυπο της Ihagee με τον αναδυόμενο ήλιο, είχε σχεδιαστεί από τον Steenbergen ήδη από τότε που πήγαινε μικρός σχολείο.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

To 1923 στην Ihagee θα προσληφθεί ο 19χρονος ταλαντούχος σχεδιαστής Karl Nuchterlein. Αυτή ίσως ήταν και η σοφότερη κίνηση που έκανε ποτέ ο Steenbergen –τουλάχιστον σε επιχειρηματικό επίπεδο- καθώς ο Karl ήταν υπεύθυνος κάποια χρόνια αργότερα για τη δημιουργία της Exakta.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Karl Nuchterlein

Η πρώτη Exakta (Vest Pocket Exakta), παρουσιάστηκε το 1934 και ήταν η πρώτη SLR για φιλμ 127, πράγμα που οδήγησε 2 χρόνια αργότερα στην δημιουργία της μητέρας όλως των SLR για φιλμ 35mm Kine-Exakta (τo Kine προέκυψε από την χρήση κινηματογραφικού φιλμ).

Για να είμαστε όμως και δίκαιοι, κάπου εδώ θα πρέπει να αναφερθεί πως οι ρώσοι, αν και είχαν έτοιμη ήδη από το 1935 την πρώτη SLR 35mm (ονόματι Sport), άργησαν λίγο να την παρουσιάσουν (1937) και επίσης δεν αποτέλεσε ποτέ πρότυπο για την μετέπειτα εξέλιξη των φωτογραφικών στην κατηγορία.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Αν και η νέα τάση που δημιουργήθηκε προπολεμικά με τις SLR 35mm συναντούσε πολλές φορές ακόμη και τον χλευασμό, όταν από την άλλη πλευρά κυριαρχούσαν οι καλλίγραμμες τηλεμετρικές Leica και Contax, η Exakta χάρισε στην Ihagee μια θέση στην αιωνιότητα εκτός από αναγνώριση και ευημερία.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Από τα σχέδια κατοχύρωσης

Ο πόλεμος όμως έφθασε σύντομα, και ο Steenbergen αναγκάστηκε και αυτός όπως και άλλοι να εγκαταλείψει την Γερμανία μεταναστεύοντας στην Αμερική το 1942, καθώς η γυναίκα του ήταν εβραϊκής καταγωγής.

Και για τον ταλαντούχο Nuchterlein όμως τα πράγματα δεν πήγαν καθόλου καλά…
Αρχικά απαλλάχτηκε από τα στρατιωτικά του καθήκοντα ως εξέχων μηχανικός που μπορούσε να προσφέρει στην έρευνα, τελικά στρατολογήθηκε με συνοπτικές διαδικασίες το 1942 πιθανόν γιατί μπήκε στη μύτη κάποιων. Δύο χρόνια αργότερα τα ίχνη του χάθηκαν και κηρύχτηκε αγνοούμενος.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Κατά τη διάρκεια του δευτέρου παγκοσμίου η Ihagee θα καλύπτει -όπως και οι περισσότερες άλλες εταιρίες- πολεμικές ανάγκες, και τον Φεβρουάριο του 1945 θα καταστραφεί σχεδόν ολοκληρωτικά από τους βομβαρδισμούς. Ότι απέμεινε από εξοπλισμό, θα χρησιμοποιηθεί με την λήξη του πολέμου για να επανέλθουν στην παραγωγή οι Exakta. Τέλος, η Ihagee θα απορροφηθεί ολοκληρωτικά από την Pentacon το 1970.

Με τη λήξη του πολέμου ο Steenbergen θα επιστρέψει από την Αμερική αλλά δεν θα καταφέρει να ανακτήσει την παλιά του εταιρία. Αντί αυτού, θα δημιουργήσει την Ihagee West στη Φρανκφούρτη.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Η Ihagee δεν διέθετε τμήμα οπτικών και οι φακοί ίδιας ετικέτας δεν κατάφερα να βρω ποιόν είχαν πατέρα. Κατά τα άλλα στις ακριβότερες υλοποιήσεις της χρησιμοποιούσε οπτικά των Meyer, Goertz, Schneider, Rodenstock, Steinheil, Zeiss και πάει λέγοντας. Όσο για τα κλείστρα, ήταν τα γνωστά των Gauthier και F. Deckel.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Η μικρή φωτογραφική της παρουσίασης είναι η Auto-Ultrix 2850.
Το όνομα Ultrix πρωτοεμφανίστηκε στους καταλόγους της Ihagee το 1922 και το έφερε μια φωτογραφική για φιλμ 120. Έκτοτε και μέχρι τον πόλεμο θα ακολουθήσουν αρκετά και διαφορετικά μοντέλα φωτογραφικών με αυτό το όνομα.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Η συγκεκριμένη άρχισε να παράγεται το 1931 και το «Auto» προκύπτει από την τελική θέση που παίρνει αυτόματα το σύστημα κλείστρου-φακού με το άνοιγμα της μηχανής. Δέχεται φιλμ 127 και αποδίδει 8 στάσεις 4x6.5cm.
...
avatar
chris73

Μηνύματα : 449
Εγγραφή : 25/10/2012
Τόπος : Θεσσαλονίκη

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Διάθεση retro...

Δημοσίευση από chris73 Την / Το Τρι Οκτ 06, 2015 12:34 am

Ήταν διαθέσιμη σε πολλούς συνδυασμούς φακών-κλείστρων και η εστίαση επιτυγχάνεται με μια διάταξη ελικοειδούς σπειρώματος που μετακινεί το όλο σύστημα, σε αντίθεση με απλούστερες και φθηνότερες υλοποιήσεις της εποχής όπου η εστίαση επιτυγχάνονταν με την μετακίνηση του εμπρός στοιχείου του φακού.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Η επένδυση του αλουμινένιου σώματος είναι από δερματίνη και η φυσούνα ακόμη και σε διαφημίσεις της εποχής αναφέρεται ως δερμάτινη, αλλά εγώ έχω κάποιες αμφιβολίες επάνω σε αυτό το τελευταίο. Πάντως έτσι ή αλλιώς, μέχρι και σήμερα αυτή χαίρει άκρας υγείας.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Η συγκεκριμένη φωτογραφική θα πρέπει να είναι κατασκευής 1932-33 πράγμα που προκύπτει από τον αριθμό σειράς του σώματος (388084), αλλά και από την χρήση αυτού του τύπου κλείστρου καθώς τα Pronto άλλαξαν κάπως τα αμέσως επόμενα χρόνια. Επίσης διαθέτει μηχανισμό αυτοχρονομέτρησης που μετά από ελάχιστη φροντίδα λειτουργεί και πάλι σαν καινούργιος.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Παρακάτω γρήγορο δείγμα με τον απλό φακό της 3 στοιχείων, ο οποίος έχει μια πολύ αδιόρατη θαμπάδα από τα χρόνια. Δεν έλεγε όμως να ξεβιδώσει μέχρις εσχάτων και τον άφησα τελικά ήσυχο.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Διαστάσεις περίπου 12x6.5x3.5cm (max). Βάρος περί τα 300gr.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
avatar
chris73

Μηνύματα : 449
Εγγραφή : 25/10/2012
Τόπος : Θεσσαλονίκη

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Διάθεση retro...

Δημοσίευση από Admin Την / Το Τρι Οκτ 06, 2015 5:41 am

Χρήστο διαθέτεις μεγάλη συλλογή μηχανών ;
Τις φωτο που δεν ειναι δείγματα λήψης των μοντέλων που παρουσιάζεις
με τι μηχανή τις τραβάς ;

_________________
'' Μέσα στη θλίψη της απέραντης μετριότητας, που μας πνίγει από
παντού, παρηγοριέμαι ότι κάπου, σε κάποιο καμαράκι, κάποιοι
πεισματάρηδες αγωνίζονται να εξουδετερώσουν τη φθορά "

Οδυσσέας Ελύτης "Μικρά έψιλον "
avatar
Admin
Admin

Μηνύματα : 816
Εγγραφή : 23/10/2012
Ηλικία : 54
Τόπος : Σέριφος

http://electronics.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Διάθεση retro...

Δημοσίευση από chris73 Την / Το Τρι Οκτ 06, 2015 11:57 am

Οι φώτο είναι με μια panasonic lumix gm1, αλλά ποτέ με τον φακό της.
Δοκιμάζω κάθε φορά κάποιο παλιό φακό προσαρμοσμένο στη μηχανή με φυσούνα.
Στην συγκεκριμένη είναι με ένα φακό μεγενθυντή wray από τα 50s.
Μηχανές έχω μερικές ακόμη από όσες ανέβασα μέχρι τώρα.
avatar
chris73

Μηνύματα : 449
Εγγραφή : 25/10/2012
Τόπος : Θεσσαλονίκη

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Διάθεση retro...

Δημοσίευση από p.gabr Την / Το Τρι Οκτ 06, 2015 11:09 pm

Aν γουστάρετε καμιά επιχρωματιση ασπρόμαυρης εδώ είμαι .1Ε το κομμάτι

Οριστε δειγμα

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]


και με κολαζ

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
avatar
p.gabr

Μηνύματα : 623
Εγγραφή : 23/10/2012
Ηλικία : 58
Τόπος : Αχαρναί

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Διάθεση retro...

Δημοσίευση από chris73 Την / Το Σαβ Οκτ 10, 2015 11:16 am

4 ώρες σε 2 λεπτά Καστοριά. Wray Supar (50s) 3-1/4in. Περίπου 83mm.
avatar
chris73

Μηνύματα : 449
Εγγραφή : 25/10/2012
Τόπος : Θεσσαλονίκη

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Bencini

Δημοσίευση από chris73 Την / Το Παρ Οκτ 23, 2015 1:19 pm

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Ο πρώτος παγκόσμιος πόλεμος βρήκε τον κύριο Αντώνη Bencini να υπηρετεί ως μηχανικός στην αεροπορία. Εκεί, εκτός από επισκευές αεροπλάνων o Bencini βρήκε την ευκαιρία να ασχοληθεί και με επισκευές φωτογραφικών μηχανών συναδέλφων, καθώς εν μέσω πολέμου θα ήταν δύσκολο έως ακατόρθωτο να σταλούν για επισκευή κάπου άλλου.

O πόλεμος κάποτε τελείωσε όμως, και ο Antonio επωφελούμενος της εμπειρίας που είχε αποκτήσει στα κεφάλια των άλλων, ξεκίνησε το 1920 στην πατρίδα του Φλωρεντία, την εταιρία φωτογραφικών ονόματι Fabbrica italiana Apparecchi Macchine Materiali Accessori, εν συντομία «F.i.A.M.M.A.» (που σημαίνει φλόγα).

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Κατά τα επόμενα 13 χρόνια η παραγωγή της FiAMMA απευθυνόταν αποκλειστικά στην επαγγελματική αγορά με κατασκευές όπως η Alma Reflex και Avius μεταξύ αρκετών άλλων. Αν και οι εργασίες δεν πήγαιναν καθόλου άσχημα, ο κύριος Bencini αποφάσισε το 1933 να στραφεί και προς τη κατασκευή απλών φωτογραφικών για τον λαό παρουσιάζοντας την μικρή box Fiammetta.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
11400 ευρώ πήγε σε δημοπρασία το 2013 η Alma με φακό Dallmeyer.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Avius

Δύο χρόνια αργότερα όμως, η FiAMMA θα εξαγοραστεί από το μεγάλο ιταλικό ψάρι του χώρου Ferrania, και ο κύριος Antonio θα μετακομίσει στο Τορίνο όπου και ξεκίνησε μια νέα εταιρία φωτογραφικών ονόματι FILMA (Foto Industria Lavorazione Macchine Accessori).

Η νέα αυτή εταιρία κατασκεύαζε φωτογραφικές προορισμένες αποκλειστικά για την ερασιτεχνική αγορά, και παρέμεινε ανεξάρτητη μόνο για 2 χρόνια ώσπου το 1937 να την πάλι η Ferrania εξαγόρασε και την δεύτερη εταιρία του Bencini...

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Τρίτη και φαρμακερή, ο κύριος Bencini θα μετακομίσει αυτή τη φορά στο Μιλάνο όπου και θα στεριώσει δημιουργώντας την ICAF. Η ICAF συνέχισε στην ίδια φιλοσοφία, αυτή της παραγωγής απλών φωτογραφικών για την ερασιτεχνική αγορά.

Τα πρώτα μοντέλα φέρουν τα ονόματα Roby και Gabry που σύντομα έγιναν Robi και Gabri γιατί το φασιστικό καθεστώς δεν ήθελε ξενισμούς. Χωρίς αμφιβολία, τα παραπάνω ονόματα προέρχονται από τα παιδιά του κυρίου Antonio, Roberto και Gabriella.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Comet S

Κατά τη διάρκεια του δευτέρου πολέμου, όπως ήταν αναμενόμενο η κατασκευή φωτογραφικών θα σταματήσει, και το εργοστάσιο θα παράγει εξαρτήματα για τις ανάγκες του στρατού.

Με την λήξη του πολέμου η παραγωγή θα επανέλθει από εκεί που είχε σταματήσει αλλά πλέον στο δυναμικό της επιχείρησης συγκαταλέγεται και ο υιός Bencini -Roberto, που παράτησε τις σπουδές του στην αρχιτεκτονική για να ασχοληθεί αποκλειστικά με την οικογενειακή επιχείρηση.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Το πρώτο του δημιούργημα ονομάστηκε Rolet, αλλά ο Roberto θα εργαστεί αμέσως μετά επάνω στο κατασκεύασμα που έμελλε να δεθεί στενά με το όνομα και την εικόνα της εταιρίας, την φωτογραφική Comet που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1948 και γνώρισε άμεση επιτυχία.

Η μικρή, πρωτότυπης σχεδίασης στιβαρή φωτογραφική, κατασκευαζόταν από χυτό αλουμίνιο και δεχόταν φιλμ 127 αποδίδοντας 16 φωτογραφίες μεγέθους αρνητικού 3x4cm.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Comet II

Το πιθανότερο είναι πως το όνομα Comet δεν επιλέχθηκε καθόλου τυχαία, καθώς έτσι ονομαζόταν και το πρώτο αεριωθούμενο επιβατικό αεροπλάνο της ιστορίας που μόλις εκείνη την εποχή άρχισε να πετά στην Αγγλία. - Έμφαση στον μοντερνισμό και αναφορά στα αεροναυτικά ενδιαφέροντα των Bencini.

Με μικρές παραλλαγές ακολούθησαν σύντομα οι Comett II και Comet S, που βλέπουμε και στις φώτο της παρουσίασης.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Ακόμη μία ιδιαίτερη κατασκευή και αυτή για 127 φιλμ θα ακολουθήσει σχετικά σύντομα. Ονομάστηκε Comet III και το κατακόρυφο σχήμα της παρέπεμπε περισσότερο σε κινηματογραφική μηχανή. Στις περισσότερες αναφορές ως πρώτη χρονιά εμφάνισης της δίνεται το 1953, αλλά νομίζω πως πιθανότερο είναι να πρωτοπαρουσιάστηκε στην έκθεση του Μιλάνο το 1956.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Ένα χρόνο αργότερα θα παρουσιαστεί και η πρώτη Koroll 24. Και αυτή στην ίδια φιλοσοφία σχεδίασης με την επιτυχημένη Comet, με σώμα από χυτό αλουμίνιο αλλά για φιλμ 120 στο οποίο μπορούσε να αποτυπώσει 24 στάσεις 3x4.5cm. Κατά το 1960 θα παρουσιαστεί και η 24S που βλέπουμε και εδώ φέροντας μικρο βελτιώσεις.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Με αυτά και με τα άλλα όμως οι Bencini είχαν αργήσει πολύ να μπουν στην αγορά του 135 φιλμ, πράγμα που έγινε για πρώτη φορά το 1958 με την Comet 35, Ενώ ένα χρόνο αργότερα θα ακολουθήσει η οικονομικότερη Koroll 35.

Όλα τα μοντέλα που προαναφέρθηκαν θα δεχθούν διάφορες αλλαγές με την πάροδο των χρόνων, ενώ και νέα μοντέλα θα εμφανισθούν, όλα απευθυνόμενα στην ερασιτεχνική αγορά.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Και μετά οι ευρωπαίοι Agfa, Adox, Balda, Bilora, Braun, Dacora, Ferrania, Gevaert, Ilford, Perutz, Regula, Rollei and Zeiss Ikon, Voigtlander συνενώθηκαν παρουσιάζοντας το Rapid φιλμ ως αντίλογο στο νεοεμφανισθέν Kodapak (126 κασέτα). Η Bencini ακολούθησε αρχικά τους συγγενείς της, όμως τελικά ο πόλεμος έληξε γρήγορα υπέρ της Kodak και η Bencini συμμορφώθηκε στα νέα δεδομένα παρουσιάζοντας την Unimatic 800.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Ο μοναδικός ίσως λόγος που απέκτησα την Comet S (αφού είχα ήδη την Comet II), ήταν το μη εμφανισμένο φιλμ που την συνόδευε. Το Kodachrome-X παραγόταν μεταξύ 1963 και 1974 πράγμα που δίνει και κάποια εικόνα για το πότε μπορεί αυτή η μικρή να χρησιμοποιήθηκε για τελευταία φορά.
Μια δοκιμή να εμφανισθεί ως ασπρόμαυρο δεν θα έβλαπτε κανένα αν ούτε ή τύχη αλλά και ούτε η εμπειρία στον τομέα ήταν με το μέρος μου. Τελικά με το ζόρι ξεπρόβαλαν μερικές σκιές ανθρώπων σε 2-3 στάσεις. Ο χρόνος είχε σταματήσει σε κάποιο λούνα παρκ...

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Ακόμη λίγες ιδιαίτερες κατασκευές ακολούθησαν από την εταιρία και τελικά με τον χρόνο, το πλαστικό και η συμβατική σχεδίαση επικράτησε. Το οριστικό τέλος της Bencini ήρθε κάπου στο 1990, όταν και τα 8 και super 8mm είχαν εξαφανισθεί από το πρόσωπο της γης, κομμάτι της ερασιτεχνικής κινηματογραφικής αγοράς που κρατούσε έως τότε την Bencini ζωντανή.

Τέλος όπως και άλλοι κατασκευαστές, η Bencini από κάποια στιγμή και ύστερα είχε επεκταθεί και σε πωλήσεις προϊόντων της κάτω από ονόματα αλυσίδων όπως Boots στην Αγγλία, Three Bon στη Γαλλία, και CIDAF στην Ιταλία.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Υ.Γ.
Σύμπτωση? Περιδιαβαίνοντας τον ιστό αυτές τις μέρες για να συγκεντρώσω αυτές τις γραμμές, έπεσα και πάνω στην αναγγελία θανάτου του κυρίου Roberto Bencini που άφησε αυτόν τον κόσμο μόλις ένα μήνα πριν, στις 23 Σεπτεμβρίου 2015.
RIP.
avatar
chris73

Μηνύματα : 449
Εγγραφή : 25/10/2012
Τόπος : Θεσσαλονίκη

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Kodak Retina 141 (1937-39) εις τα εξ ων συνετέθη...

Δημοσίευση από chris73 Την / Το Κυρ Νοε 08, 2015 1:59 am

... ή σχεδόν...
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

σχετικά με τις Retina είχαμε δει [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.].

Η συγκεκριμένη είναι το μοντέλο 141 και κυκλοφόρησε μεταξύ 1937-39 σε περίπου 32.000 κομμάτια.
Είναι το πρώτο μοντέλο της σειράς το οποίο φέρει κουμπί για τον χειρισμό του κλείστρου στο επάνω μέρος του σώματος.

Κάποιος την είχε πειράξει στο παρελθόν ζορίζοντας τις βίδες χωρίς όμως να προκαλέσει κάποιο μηχανικό πρόβλημα. Κάποιος (άλλος?) έξυπνος όμως σκούπισε τον φακό όταν λογικά επάνω είχε χώματα και το εμπρός στοιχείο ουσιαστικά έχει καταστραφεί.

Το βιντεάκι δείχνει -το δυνατόν- τη σειρά επανα συναρμολόγησής της. Ελάχιστο υγρό αναπτήρα, λάδι ραπτομηχανής και γράσο, είναι τα μόνα που μπορεί να ζητήσει μια φορά κάθε 50 χρόνια...
avatar
chris73

Μηνύματα : 449
Εγγραφή : 25/10/2012
Τόπος : Θεσσαλονίκη

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Beier (μικρή μου Beirette)

Δημοσίευση από chris73 Την / Το Πεμ Νοε 12, 2015 3:59 pm

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Τώρα τελευταία πιάσαμε λίγο τα μεταπολεμικά για τα οποία ίσως και να φαίνεται πως δεν πετάω –τόσο- την σκούφια μου. Όμως πως να αφήσω παραπονεμένη τη μικρή?

Βρέθηκε μέσα σε μια στοίβα μαζί με άλλες φωτογραφικές κάπου στο Μπιτ Παζάρ. Το θέαμα ήταν κάπως θλιβερό καθώς τα περισσότερα πράγματα που την περιτριγύριζαν ήταν απλά για πέταμα. Αυτή κάπως ξεχώριζε, και όπως φάνηκε αργότερα είχε βρεθεί μέσα στο θλιβερό εκείνο σωρό «δι’ ασήμαντον αφορμήν».

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Επίσης, ο φακός της ιστορικής Meyer έδειχνε «πολλά» υποσχόμενος καθώς ήταν σε τέλεια κατάσταση. (δεν αναφέρομαι στο σχετικά πρόσφατο trend με τους Trioplan, των οποίων οι τιμές εκτινάχθηκαν μέσα σε 2-3 χρόνια γιατί έχουν σε μεγάλες δόσεις εκείνο που οι αγγλοσάξονες αποκαλούν “soap bubble bokeh”. Ενδεικτικά οι 2.8/100 ειδικά σε M42 αν είναι σε καλή κατάσταση φτάνουν πολύ άνετα τα 500+ευρώ…)
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Ας πάρουμε τα πράγματα όμως από την αρχή. Η Beier (Kamera-Fabrik Woldemar Beier) γεννήθηκε την πρωταπριλιά του 1923 -χρονιά του τρομερού Γερμανικού κραχ- στο Φρέιταλ δίπλα στη Δρέσδη.

Ο Woldemar Beier είχε μαθητεύσει αρχικά στην εταιρία του Ferdinand Merkel (που παρεμπίπτοντος κατασκεύαζε κάποιες πολύ όμορφες ξύλινες φωτογραφικές) και το 1914 βρέθηκε συνιδρυτής της Thowe, την οποία όμως αναγκάστηκε να εγκαταλείψει μέσα σε εκείνη την ταραχή του ‘23 και να φτιάξει τη δική του εταιρία.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Αρχικά η Beier κατασκεύαζε τυπικές μηχανές της εποχής για πλάκες, ενώ το 1929 θα κατασκευάσει την πρώτη της φωτογραφική για φιλμ 120 με το όνομα Gloria. Εντωμεταξύ, τα χρόνια εκείνα το μίνι φορμά των 35 χιλιοστών άρχισε να γίνεται trend και σε αυτό τον τομέα η Beier παρουσίασε την Beika (1931), που σύντομα όμως ξαναβαφτίστηκε σε Beira. Επάνω σε αυτό εικάζουν πως ίσως άλλαξε με το ζόρι όνομα γιατί θύμιζε Leica…

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Beira-Okula
Η Beira με την σειρά της οδήγησε στην τηλεμετρική Beira-Okula το 1935, ενώ το 1938 παρουσιάστηκε η 6x6 SLR Beier-Flex με την βελτιωμένη Beier-Flex II να έρχεται ένα χρόνο αργότερα. Ανάμεσα σε όλα τα παραπάνω η εταιρία κατασκεύαζε και πολλά οικονομικά ή οικονομικότερα μοντέλα.

Το όνομα Beirette εμφανίσθηκε για πρώτη φορά στην αγορά το 1939. Δύο χρόνια αργότερα έγινε τηλεμετρική, και αυτό ήταν και το τελευταίο προπολεμικό μοντέλο της εταιρίας, η οποία κατά τη διάρκεια του πολέμου κατασκεύαζε τμήματα βομβαρδιστικών και υποβρυχίων ως υπεργολάβος της Askania.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Beier-Flex II

Κατόπιν όπως συνέβη και με άλλα εργοστάσια της περιοχής, το 1945 βρήκε τον εξοπλισμό του εργοστασίου φορτωμένο στα τραίνα για τη Σοβιετική Ένωση, και τον κύριο Woldemar πασχίζοντας να ξαναστήσει την εταιρία, κατασκευάζοντας αρχικά τσαγιέρες και άλλα σχετικά, ώσπου το 1949 κατάφερε να επανέλθει στην παραγωγή φωτογραφικών μηχανών.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Beirette - 1939

Το 1954, χρονιά που η Beier έλαβε μέρος στη Photokina, τα ηνία της εταιρίας είχε αναλάβει ο υιός Beier, Werner, και τρία χρόνια αργότερα ο κύριος Woldemar θα αφήσει ετούτο τον κόσμο μαζί με μία από της τελευταίες ιδιωτικές εταιρίες της ανατολικής Γερμανίας.

Σχεδόν αμέσως μετά θα αρχίσει ο χορός των κρατικοποιήσεων και για την Beier o οποίος θα κρατήσει έως το 1980, ενώ η παραγωγή φωτογραφικών με τον ένα η άλλο τρόπο κράτησε μέχρι τη διάλυση του ανατολικού μπλόκ.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Η μεταπολεμική σειρά Beirette έκανε την εμφάνισή της για πρώτη φορά το 1958, και φαίνεται πως ήταν η πρώτη φωτογραφική που κατασκευάστηκε στην ανατολική Γερμανία με μοχλό γρήγορης προώθησης του φιλμ.

Στις φώτο βλέπουμε τη δεύτερη έκδοση που παρουσιάστηκε το 1962-3, και η μόνη της διαφορά με το αρχικό μοντέλο είναι πως φέρει αυτό το «ντιζαινάτο» μοχλό απελευθέρωσης του κλείστρου.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Στο εσωτερικό μέρος της κάτω πλάκας του σώματος, βρήκα τυπωμένο «5/3/63» που προφανώς είναι η ημερομηνία συναρμολόγησης όπως έχω βρει και σε άλλες αναφορές.

Το Junior κλείστρο είναι μια Ανατολικογερμανική έκδοση του Pronto και οι μικρές Beirette φαίνεται να εξοπλίζονταν σταθερά με επιστρωμένους Ludwig Meritar 45mm f/2.9 ή Meyer-Optik Trioplan 45mm f/3.5 όπως και αυτή που βλέπουμε.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Δείγματα με τον φακό της: Τελείως ανοικτό διάφραγμα αρχικά και -δεν θυμάμαι- πόσα στοπ κλειστότερο στην δεύτερη φώτο.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
avatar
chris73

Μηνύματα : 449
Εγγραφή : 25/10/2012
Τόπος : Θεσσαλονίκη

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Διάθεση retro...

Δημοσίευση από spirakos Την / Το Πεμ Νοε 12, 2015 5:02 pm

Χρηστο τις φωτογραφιες εσυ τις τραβας σωστα?

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
avatar
spirakos

Μηνύματα : 1027
Εγγραφή : 23/10/2012
Ηλικία : 23
Τόπος : Κερατσίνι

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Διάθεση retro...

Δημοσίευση από chris73 Την / Το Πεμ Νοε 12, 2015 5:05 pm

Γεια σου Σπύρο. Σωστά.
avatar
chris73

Μηνύματα : 449
Εγγραφή : 25/10/2012
Τόπος : Θεσσαλονίκη

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Διάθεση retro...

Δημοσίευση από spirakos Την / Το Πεμ Νοε 12, 2015 11:24 pm

Απο εκει και μονο καθομαι και διαβαζω και οσα γραφεις

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
avatar
spirakos

Μηνύματα : 1027
Εγγραφή : 23/10/2012
Ηλικία : 23
Τόπος : Κερατσίνι

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Διάθεση retro...

Δημοσίευση από Admin Την / Το Παρ Νοε 13, 2015 9:27 am

Είναι αυτό που λέμε : To "έχει "  το αντικείμενο  .
Αψογος !

_________________
'' Μέσα στη θλίψη της απέραντης μετριότητας, που μας πνίγει από
παντού, παρηγοριέμαι ότι κάπου, σε κάποιο καμαράκι, κάποιοι
πεισματάρηδες αγωνίζονται να εξουδετερώσουν τη φθορά "

Οδυσσέας Ελύτης "Μικρά έψιλον "
avatar
Admin
Admin

Μηνύματα : 816
Εγγραφή : 23/10/2012
Ηλικία : 54
Τόπος : Σέριφος

http://electronics.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Σελίδα 4 από 5 Επιστροφή  1, 2, 3, 4, 5  Επόμενο

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης